Steve Grossman care to reflect for us on Turning Point?

Search
Go

Discussion Topic

Return to Forum List
This thread has been locked
Messages 21 - 40 of total 89 in this topic << First  |  < Previous  |  Show All  |  Next >  |  Last >>
Steve Grossman

Trad climber
Seattle, WA
Apr 21, 2010 - 09:23pm PT
I hugged people on principle long before the TP so I don't think it changed me that way although my appreciation for climbing with partners never has let up! Don't think I'll be driven to solo again...ya never know.
Off White

climber
Tenino, WA
Apr 21, 2010 - 11:10pm PT
Yeah, it seemed like you were experienced, but I always thought it made a great legend.
Steve Grossman

Trad climber
Seattle, WA
Jul 7, 2012 - 03:35pm PT
Solo Bump...
nature

climber
SoSlo, CO
Jul 7, 2012 - 05:19pm PT
you never hugged me! mimi did... but you... WT?
Steve Grossman

Trad climber
Seattle, WA
Jul 7, 2012 - 05:36pm PT
Not even on Sushi Night???
Brandon Adams

Big Wall climber
Monterey, CA
Feb 5, 2014 - 11:49pm PT
Bump for a great thread.

Long live the Grossman ethic and ideal!
Wayno

Big Wall climber
Seattle, WA
Feb 6, 2014 - 02:24am PT
Yeah, I saw the Nature-Grossman hug. Dougie was talking doo-doo.
Steve Grossman

Trad climber
Seattle, WA
Feb 6, 2014 - 12:06pm PT
Right back at ya Brandon Adams!

I'll have to make sure that nature gets the Special Club Hug next time. LOL
RyanD

climber
Squamish
Feb 6, 2014 - 12:27pm PT
I had no idea. Wow!
Reilly

Mountain climber
The Other Monrovia- CA
Feb 6, 2014 - 12:33pm PT
Ryan, you had no idea that Steve was a hugger?
RyanD

climber
Squamish
Feb 6, 2014 - 12:39pm PT
It's true Reilly, he always struck me as the firm grip, 2 pump handshake kinda guy. I always thought you'd be more the hugging type. You never can tell thru the Internet though.

Steve Grossman

Trad climber
Seattle, WA
Feb 6, 2014 - 12:51pm PT
Thanks Kevin!

I was buying beer at a quickiemart long ago and the gal checking decided to see my ID. She took a look and declared "Wow, you look kinda scary."

"Don't be fooled, honey," I said with a cheshire grin. "Once you get to know me, I'm a real pussycat." The big burly bearded biker next in line started laughing first but we all had a good one.

A hug is the perfect litmus test when meeting strangers. I haven't gotten punched yet...LOL
'Pass the Pitons' Pete

Big Wall climber
like Ontario, Canada, eh?
Feb 6, 2014 - 02:23pm PT
Steve - can you please post up a topo for TP, or a link to it?

Cheers.
Steve Grossman

Trad climber
Seattle, WA
Feb 6, 2014 - 04:23pm PT
I'm sure that you can figure it out, SpacePig. LOL

Here's the pin list though.

2 baby angles

2 Leepers ST & SM

3 Lost Arrows

2 Bugaboos

6 KBs

2 RURPS
Steve Grossman

Trad climber
Seattle, WA
Feb 6, 2014 - 11:01pm PT
Band of Gypsies Ledge on the Triple Direct was named long before I got there.

Deluxe accommodations with the Chopping Block and The Pillar of Strength looming overhead left of the Muir corners. The Chopping Block is very sharp and the Pillar of Strength above it was named tongue-in-cheek when I got spun upside down after losing my grip on the Jumars with a Forrest Grade V pack loaded with cans on my shoulders.
kaholatingtong

Social climber
Nevada City
Feb 6, 2014 - 11:20pm PT
Damn, surprised I missed this till now. What a proud sounding line and story of first ascent. Respect!
McHale's Navy

Trad climber
From Panorama City, CA
Feb 6, 2014 - 11:59pm PT
A great depiction of an ethical standard!
Steve Grossman

Trad climber
Seattle, WA
Feb 8, 2014 - 01:32pm PT
On walls more than most other types of climbing, you frame your experience with the decisions that are made before you leave the ground.
McHale's Navy

Trad climber
From Panorama City, CA
Feb 8, 2014 - 04:38pm PT
Climber as artist / artist as climber.
Big Mike

Trad climber
BC
Feb 14, 2014 - 09:01pm PT
Ekat! Pull em out! Pretty please!!
Messages 21 - 40 of total 89 in this topic << First  |  < Previous  |  Show All  |  Next >  |  Last >>
Return to Forum List
 
Our Guidebooks
Check 'em out!
SuperTopo Guidebooks


Try a free sample topo!

 
SuperTopo on the Web

Recent Route Beta